دو روش عمده پخش مویرگی به صورت زیر می باشد:
روش ثبت سفارش (فروش سرد)
این روش مناسب شرکتهایی است که پیش از ارسال کالا توافقات لازم را با خریدار انجام داده و مقدار کالای فروخته شده و رقم آن را مشخص و ثبت سفارش می نمایند. به عنوان نمونه می توان شرکت های پخش لوازم آرایشی و بهداشتی را نام برد. این روش از ثبت سفارش مشتری در سیستم یا ثبت سفارش آنلاین آغاز می گردد و در نهایت با تسویه فاکتور مشتری و گزارشات مربوط به این روش به پایان میرسد. پورسانت ویزیتور مربوطه با توجه به تعداد فاکتورهای فروش سفارشات ثبت شده توسط آن ویزیتور یا نوع کالاهای فروخته شده توسط او محاسبه و پرداخت می گردد.
روش مبتنی بر بازاریابی لحظه ای محصولات توسط رانندگان (فروش گرم یا Hot sale) :
این روش مناسب شرکتهایی است کهدر زمان تحویل کالامقدار قطعی فروش را مشخص می نمایند. به عنوان نمونه می توان شرکت های پخش مواد غذایی را نام برد. در این سیستم به هر یک از عوامل پخش در هر مسیر، مقداری از کالا که به صورت تقریبی برآورد شده است داده میشود، سپس مسیر پخش هریک از عوامل مشخص شده و عامل فروش، در همان محل فروش توافق لازم را صورت داده و کالای مورد نیاز خریدار را تحویل میدهد. جهت تحویل کالا و ارایه فاکتور روشهای گوناگونی وجوود دارد که در سیستم برای همه این روشها راهکار پیشبینی شده است. محاسبه پورسانت هر ویزیتور با توجه به فاکتورهای فروش آورده شده توسط آن ویزیتور تعیین و پرداخت میگردد.
از مزایای عمده سیستم پخش مویرگی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
کاهش خطای انسانی در انجام محاسبات و تحویل کالاها
تسریع فرآیند صدور فاکتور و محاسبات فروش
توانایی اعمال سقف مبلغ برای فاکتور های فروش
اعمال قوانین برای نحوه تسویه حساب با مشتری (با توجه به اطلاعات گذشته مشتری و قوانین اعمالی از سوی شرکت برای میزان نقد، مبلغ چک، تاریخ چک، مانده حساب و (…
صدور انواع گزارشات از سیستم مرکزی جهت انجام امور تسویه حساب عاملین فروش پس از پایان روز کاری
توانایی گرفتن گزارشات عملکرد ویزیتور (تعدادی- ریالی، زمانی و گزارشات ترکیبی عملکرد مربوط به ویزیتور)
امکان گرفتن گزارشات مقایسه ای و گزارشات متنوع نموداری از عملکرد فروش
قابلیت دسته بندی مشتریان به گروههای مختلف توسط خود سیستم
مشخصات تکمیلی سیستم پخش به شرح ذیل می باشد:
امکان تعیین نقطه سفارش درسطح کالا
تعیین چهار قیمت فروش و دو قیمت خرید برای هر کالا
تعریف و دسته بندی طرف حساب های تجاری
تعریف شهر، منطقه و کدینگ نواحی و تخصیص آن به طرف حساب
امکان تعیین فرمول قیمت فروش کالا برای طرف حساب
اختصاص درصد تخفیف ثابت در فاکتور فروش جهت هر طرف حساب
تعیین سقف جهت اعتبار نسیه، چک های شخصی و چک های غیر شخصی و مبلغ هر فقره چک برای طرف حساب
امکان اختصاص درصد تخفیف ثابت در فاکتور فروش جهت هر طرف حساب
تعیین درصد پورسانت عاملین در سه سطح ویزیتور، فروشنده و سوپروایزر
امکان تعریف الگوی تخفیف جهت انواع کالاها و اختصاص آن به هر مشتری
امکان ثبت سفارش دستی و آنلاین
امکان تبدیل اتوماتیک سفارش به حواله
انتقال انبار به انبار کالا بصورت تعدادی
امکان تعیین نحوه بارگیری کالاها براساس ناحیه طرف حساب و ظرفیت حمل خودرو
امکان تعیین خلاصه مسیر خروج کالا، جهت کنترل نحوه بارگیری و پخش کالا
امکان تعیین تخفیف بصورت نقدی یا درصدی در سطح اقلام فاکتور فروش
ثبت فاکتور خرید، فاکتور فروش، فاکتور برگشت از خرید و فاکتور برگشت از فروش
انعطاف پذیری بالا جهت پیاده سازی گردش کار مورد نظر شما در سیستم
امکان تعیین و تخصیص جوایز فروش برای مشتریان
ارتباط کامل با سیستم چک و بانک و امکان ثبت چک درزمان صدور فاکتورها
گزارشات نرم افزار پخش مویرگی:
گزارش های متنوع از خرید و فروش و برگشتی ها با امکان استفاده از فیلترهای مختلف
گزارشهای خرید و فروش به صورت نموداری
گزارشهای مختلف فروش و برگشت از فروش به تفکیک تاریخ، کالا، خریدار و ...
گزارشهای مختلف خرید و برگشت از خرید به تفکیک تاریخ، کالا، فروشنده و ...
امکان تهیه گزارشهای فصلی خرید و فروش دارایی
گزارش پورسانت عوامل فروش و مقایسه های مختلف
امکان ساخت گزارشات متنوع پخش مویرگی توسط گزارش ساز
روش پخش مویرگی گرم (Hot Sale) | |||||||||
|