توزیع و پخش-شرکت های پخش و توزیع و فروش مویرگی شاهرگی هیبریدی و ...

آموزش مشاوره و اجرا در حوزه صنعت توزیع پخش و فروش گرم و سرد،فروش مویرگی شبکه ای هیبریدی و توسعه کانالهای بازاریابی و فروش، راه اندازی، استقرار، سیستم سازی، استانداردسازی،عارضه یابی و بهبود پخش فروش و توزیع

توزیع و پخش-شرکت های پخش و توزیع و فروش مویرگی شاهرگی هیبریدی و ...

آموزش مشاوره و اجرا در حوزه صنعت توزیع پخش و فروش گرم و سرد،فروش مویرگی شبکه ای هیبریدی و توسعه کانالهای بازاریابی و فروش، راه اندازی، استقرار، سیستم سازی، استانداردسازی،عارضه یابی و بهبود پخش فروش و توزیع

توزیع و پخش-شرکت های پخش و توزیع و فروش مویرگی شاهرگی هیبریدی و ...

اجرای سیستم های توزیع و پخش مویرگی، راه اندازی و استقرار سیستم ها و برنامه های توزیع و فروش مویرگی، آموزش توزیع و پخش مویرگی، آموزش ویزیتورها و پرسنل پخش و توزیع، ارایه راهکارهای عملیاتی جهت بهبود عملکرد شرکت های پخش و توزیع، دوره های تربیت ویزیتور، عارضه یابی و استانداردسازی، سیستم سازی، تحلیل و استقرار KPI و مهندسی فروش

استاد علی خویه
مدرس دانشگاه،
دارای بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی و حرفه ای از فروشندگی و ویزیتوری تا مدیریت
مولف و مترجم اولین کتاب حوزه پخش و توزیع کشور
مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی
عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،
دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفرساعت دوره و کارگاه های آموزشی و کاربردی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی
دارای سابقه همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی،
مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر و شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی
ارایه دهنده بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی
سخنران بیش از صدها سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار
مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما،
عضو هیات تحریریه نشریات مختلف
دارای تجربه فروش، تبلیغات و بازاریابی از دوران کودکی در مغازه پدرش
مشاور و مدرس شرکت های پخش معتبر منطقه ای و سراسری در کشور
شرکت های پخش شامل
البرز
قاسمیران
شیرین عسل
گل پخش
گلرنگ
سراسری
به پخش
رازی
هجرت
بهستان
درمان یاب
عبیدی
کاله
سایه سمن
سینره
پگاه
هنگل
یک و یک
و ….

تماس با مدیر برنامه ها:
۰۹۰۳۴۹۹۱۱۹۴
۰۹۱۲۳۹۹۸۰۲۷
تلفن دفتر ۲۶۷۱۱۲۷۱
شماره همراه استاد علی خویه:
۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
صفحه اینستاگرام khooyeh.ir
کانال تلگرام @moyragi
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مرحله  اول

 

بررسی شرکت شرایط تولید

بررسی و آنالیز بازار

بررسی محصولات 

قیمت محصولات

بررسی قیمت رقبا

بررسی رقبا

بررسی سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز

 

 مرحله  دوم 

نهایی کردن مناطق بازار هدف

بررسی و تهیه نرم افزارهای لازم

نهایی کردن چارت سازمانی

تدوین Job Analysis

·   اهداف شغلی

·   ارزش های شغلی

·   شرایط عمومی احراز

·   شرایط تخصصی احراز

·   شرح وظایف

·   حقوق و دستمزد

تدوین روش های استخدامی

تعیین موارد آموزشی برای هر سمت

تدوین آیین نامه انضباطی

تعیین کف فروش

تعیین کف موجودی انبار

تدوین روند جریان فروش

·   مسئول دریافت سفارش

·   نحوه ثبت سفارش

·   نحوه کنترل سفارش

·   مسئول کنترل سفارش

·   نحوه کنترل اعتبار مشتری

·   مسئول کنترل اعتبار مشتری

·   مسئول تحویل اقلام

·   نحوه تحویل اقلام

·   مسئول تسویه حساب

·   نحوه تسویه حساب

·   زمان تسویه حساب

·   نحوه برگشت از فروش

·   نحوه برگشت مرجوعی

تهیه مشخصات سیستم و برنامه حسابداری

تدوین روش های معرفی محصول

تعیین سیاست های معرفی محصول

تعیین ابزار معرفی محصول

جوایز فروش

هدایای تبلیغاتی

نهایی کردن قیمت ها

مشخص کردن وضعیت حمل

تعیین تعداد ماشین ها

مشخص کردن شرایط بهینه تهیه ماشین

 

مرحله  سوم راه اندازی

 

استخدام

آموزش پرسنل

تهیه ماشین حمل اقلام

آماده کردن انبار و سردخانه

راه اندازی سیستم حسابداری

تولید فرم های سفارش، حسابداری، انبار و ...

منطقه بندی و تقسیم بندی تیم فروش

تامین اقلام به میزان نیاز در انبار

تولید ابزارهای معرفی

تولید هدایای تبلیغاتی

 
 
توزیع و پخش مویرگی-شرکت های پخش مدیریت فروش مویرگی، کانال های توزیع و پخش،CRM
پخش مویرگی فروش مویرگی

سوالات پایان دوره ی آموزشی استاد علی خویه

 

پخش و توزیع مویرگی

1-     منظور از شکار مشتری چیست؟

2-    چگونه می توان از زمان و حضور در سازمان  برای شکار مشتری استفاده کرد؟

3-    استفاده از ابزار ها و امکانات سازمان در شکار مشتری با ذکر مثال شرح دهید؟

4-    نحوه استفاده از استراق سمع در شکار مشتری چگونه است مثال بزنید؟

5-    افق طلایی دید را توضیح دهید؟

6-    نحوه اسفاده از تملق و چاپلوسی در تکنیک شکار مشتری را شرح دهید؟

7-    چهار مورد از تکنیک های شکار مشتری را نام ببرید؟

8-    انواع حریم را با توضیح شرح دهید؟

9-    ترفند ویزیت به ویزیت را توضیح دهید؟

10-  جابه جایی منطقه ویزیت چه تاثیری در کار فروشندگی دارد؟

12-  - چند منابع مشتری یابی در کتاب ذکر شده است ؟

13-  الف)18                  ب)22                         ج)20                            د)24

14- بزرگ ترین کتابخانه جهان که از منابع مشتری یابی است و زیر انگشتان شما است چیست؟

15- الف)کتابخانه                 ب)کتاب زرد                   ج)اینترنت               د) نماشگاه تجاری

16--نحوه معرفی به مسئول پذیرش یا مشتری در فراخوان سرد به چه گونه ای است؟

-الف)نامتان،نام شرکتتان،شغلتان،سرزده آمده اید                ب)نام شرکتتان،نامتان،سرزده آمده اید، شغلتان

- ج)نامتان،شغلتان،اسم شرکتتان، سر زده آمده اید               د)شغلتان،شرکتتان،نامتان،سرزده امده اید


- 4-مشتری یابی گام چندم در زنجیره فروش حرفه ای است؟

- الف)اول                     ب)چهارم                        ج)پنجم                           د) سوم

 5- یکی از مفید ترین ابزارها که می توانید به گنجینه فکری یا ارزش ویژه حرفه ای خود اضافه کنید چیست؟

 الف)مشتری یابی              ب)سازگاری                 ج)انعطاف رفتاری          د)تفاهم

 6-کلید کاربرد موفق مدل انعطاف رفتاری چیست؟

- الف)سازگاری         ب)انعطاف رفتاری              ج)قابلیت تطبیق رفتار         د)تفاهم

7-کدام یک از افراد زیر شنودگان خوبی نیستند و از اینکه توجهات معطوفشان شود نمی هراسند؟

-الف)رابطه گرا            ب)معاشرتی                   ج)مدیر                 د) متفکر

8--کدامیک از افراد زیر یک کسب و کار کننده تمام عیار است و فردی درون گراست؟

- الف)معاشرتی                 ب)متفکر                      ج)رابطه گرا                   د)مدیر

9-.پرس و جو ،گام چندم زنجیره فروش حرفه ای است؟

- الف)سوم                       ب)چهارم                     ج)پنجم                        د) ششم

پخش مویرگی فروش مویرگی

کانال تلگرام پخش مویرگی، شرکت های پخش، ویزیتورها- لجستیک

پخش مویرگی فروش مویرگی

سیستم توزیع فیزیکی
مقدمه:
اساسی ترین وظایف سیستم توزیع فیزیکی عبارتند از حمل و نقل ,جریان فیزیکی مواد اولیه , سفارش کالا و مدیریت انبار اهداف سیستم های توزیع فیزیکی به دو موضوع مشترک مربوط می شوند: هزینه و خدمات ارایه شده به مشتری. کنترل و کاهش هزینه را می توان از طریق اقدامات موثر تر حمل و نقل و مدیریت بهتر موجودی بدست آورد.ارایه خدمات به مشتری و رضایت او بستگی به آمادگی موثر سفارشات و تحویل مطمئن کالا دارد.
هزینه و خدمات پشتیبانی مشتری:
کنترل هزینه ها و کاهش آنها بوسیله ایجاد سیستمهای حمل و نقل کارا و موثر و بهبود مدیریت موجودی کالا قابل حصول می باشد. خدمات پشتیبانی مشتری و رضایت مشتری متکی بر ایجاد فرآیند موثر و کارا در سفارش و حمل و نقل و تحویل کالا بطور قابل اطمینان و موثر می باشد. مفهوم هزینه کل نشان دهنده این مسئله است که بین رضایت مشتری و کاهش هزینه ها، همیشه اختلاف و تفاوت وجود دارد ( بسیار ی از اوقات کاهش هزینه ها باعث کاهش رضایت مشتری می گردد). هدف نگرش هزینه کل ارائه سطح بهینه و مطلوب خدمات مشتری با حداقل هزینه می باشد. این هزینه ، همچنین شامل از دست دادن فروش ناشی از نارضایتی (عدم رضایت) مشتری می باشد مفهوم هزینه کل بدین صورت نیز در نظر گرفته می شود که رضایت مندی ناشی از فروش نهایی می تواند باعث کاهش سیستم هزینه کل گردد. در نتیجه، سیستم ایده آل توزیع فیزیکی بایستی تعادلی ایجاد کند که در نتیجه آن افزایش فرصتهای فروش، رضایت مشتری همراه با کمترین هزینه توزیع کل باشد. قراردادن و استقرار یک انبار نگهداری کالا برای تمامی بازارها ( در تمام مناطق) نتیجه بهتری برای کنترل موجودی کالا ارائه می کند و باعث کاهش موجودیهای اضافی و کاهش هزینه های جابجایی می شود. الیته این استراتژی معایبی نیز دارد مثل افزایش هزینه های حمل ونقل و تأخیر در ارسال کالا برای مشتریان ، و همچنین استفاده از چندین انبار در مکانهای مختلف موجب بروز مشکلاتی بر عکس، نسبت به آنچه در بالا اشاره شد داشته باشد. 
مفهوم مرکز – توزیع
مفهوم مرکز و توزیع نشان دهنده این است که کارا ترین استراتژی ایجاد ترکیب بین این دو عامل است ( توزیع – مرکز) نتیجه حاصل از مراکز توزیع انواعی از انبارها هستند که برای بازار خاص برنامه ریزی و ایجاد شده اند . این انبارها نقش کلیدی را در هر رویدادی که در معاملات بازار صورت می گیرند بازی می کنند هر مرکزی یک سیستم یکپارچه است که سفارشات را دریافت و بررسی و کالا را به مشتری تحویل می دهد.

توزیع و پخش مویرگی-شرکت های پخش مدیریت فروش مویرگی، کانال های توزیع و پخش،CRM

 

پخش مویرگی فروش مویرگی

حمل و نقل
پالت بندی و کانتینرها روشهایی برای جابجایی و حمل و نقل مواد و کالاها می باشند که هزینه های جابجایی و ذخیره سازی و حمل و نقل را کاهش می دهند . پالت بندی بعنوان یک اساس و مبنا برای ذخیره سازی و انباشت کالاها مورد استفاده قرار می گیرند. پالتها سپس حمل و ذخیره می شوند بصورت کل و همراه با بار، تا وقتی که بار از روی آنها پیاده شود . این فرآیند هزینه جابجایی را بشدت کاهش داده و کارآیی کارگران را افزایش داده وفضای موجود در انبارها و خودروها را نیز بهبود می بخشد.
در کانتینر بندی ، کالاها در کانتینرهای چوبی یا فلزی بسیار بزرگ حمل می شوند. این کانتینر از ابتدا تا انتهای مسیر ( مبداً تا مقصد) پلمپ شده و بسته خواهند بود. این مسئله باعث کاهش خسارات و جلوگیری از سرقت و دزدی کالاها در طی مسیر و در هنگام جابجایی بوده و باعث افزایش اثر بخشی حمل و نقل می شوند. باربری خدماتی است که چندین محموله کوچک از چند موسسه را با استفاده از کامیون یا ماشین بارکش بصورت جدا  جمع آوری و حمل می کند. باربر اکثراً کمتر از ظرفیت خودرو در هر محل، بار جمع می کند و آنها را برای تحویل به مشتریان مختلف مرتب و دسته بندی          می نماید. نتیجتاً سود باربری تفاوت بین ظرفیت کامل وظرفیت کمتر در هر مرحله از بارگیری (منظور این است که بارهای کم در هر موسسه بتدریج جمع می شوند و پس از چند شرکت که باربری به آنها مراجعه می کند تازه، کامیون به ظرفیت کامل خود می رسد ولی هزینه ای که دریافت می کند بیشتر از این است که در این موسسه ظرفیت کامیونها تکمیل شود)

 


خدمات حمل و نقل در یکی از این چهار گروه طبقه بندی می شود:
•حمل ونقل عمومی بر اساس قانون موظف به جابجایی و حمل ونقل کالاهای تمام موسسات است 
این عملیات طبق جدول زمانبندی مشخص و در بین محلهای مشخص انجام می شود.
•حمل و نقل قراردادی، ارائه کننده خدمات حمل و نقل بین چند موسسه نسبتاً کوچک که به وسیله قراردادهای شخصی ایجاد شده اند انجام می شود. زمانبندی و جدول مربوطه و خدمات دیگر با توجه به گفتگوهای بین مشتریها صورت می گیرد.
•حمل ونقل آزاد، نیازمند برقراری قوانین خاص حمل و نقل عمومی و دولتی نیست ( بغیر از استانداردهای امنیتی و سلامتی) شرکتهای حمل و نقل آزاد نوعاً در زمینه کشاورزی و مواد خام فعالیت می کنند.
•حمل ونقل خصوصی ، خدماتی است که توسط شرکتهای با مالکیت خصوصی اداره ومدیریت می شوند.

 

پخش مویرگی فروش مویرگی

مدیریت موجودی کالا
(قسمت اول)
توزیع همواره یکی از مهمترین معضلات سازمانها بوده است. امروزه با اصلاح دیدگاه مدیران و گسترش مسئله توزیع و شاخه های آن، مفهوم توزیع فیزیکی و مدیریت بر آن مهمتر می شود. تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، کنترل سطوح خدمات و هزینه و تعادل بین آنها ازجمله وظایف مدیریت توزیع فیزیکی است. بعد از مفاهیم آمیخته بازاریابی و آمیخته توزیع اکنون مفهوم آمیخته مدیریت توزیع فیزیکی مطرح می شود.

مدیریت توزیع فیزیکی (PDM) 
هدف این تحقیق تشریح خلاصه ای از سیستم مدیریت توزیع فیزیکی است. در این بررسی عناصر و آمیخته آن موردبحث قرار می گیرد. هر عضو کانال باید به دقت انتخاب شود و شرکت تصمیم بگیـرد که خواستار چه نوع رابطه ای با آنهاست. با ایجاد چنین شبکه ای، سازمان درنظر می گیرد که چگونه کالاها ازنظر فیزیکی به طور صحیح از تولید به مصرف انتقال می یابند. مدیریت توزیع فیزیکی در ارتباط با اطمینان از تولید محصول در زمان و مکان مناسب است. بازاریابان تجربی و عملی معمولاً روی یک زمینه برجسته بیش از سایر جنبه ها تمرکز داشته اند. آنها متوجه این امر شده اند که مدیریت توزیع فیزیکی همان جنبه برجسته از مدیریت بازاریابی عمومی است. بیشتر تجربیات بازاریابی از زمینه های نظامی الهام گرفته است. در زمان جنگ جهانی دوم و جنگهای کره و ویتنام، افسران پشتیبانی مدیریت توزیع فیزیکی را به صورت گسترده در زمینه ارسال غذا، اسلحه، دارو و سایر تجهیزات نظامی ازکلیه نقاط جهان به نقاط جنگی به کار می برده اند. مهارت نظامی که بازاریابی برای استفاده در مدیریت توزیع فیزیکی به کار گرفت، امروزه لجستیک نام دارد.

 

 

توزیع و پخش مویرگی-شرکت های پخش مدیریت فروش مویرگی، کانال های توزیع و پخش،CRM


مدیریت بازاریابی پی برد که توزیع را باید به شیوه های علمی سازمان داد و به همین دلیل مفهوم لجستیک تجاری توسعه یافت و اهمیت مدیریت توزیع فیزیکی را افزایش داد.همزمان که اهمیت تجزیه و تحلیل بازاریابی افزایش یافت مدیران نیز به هزینه های توزیع فیزیکی واقف می شدند. در زمانی که نظامیان علاقه مند به پیروزی در جنگ هستند اولین هدف بازرگانی، جلب رضایت مشتری به روشی است که منافع موسسه را نیز تامین کند. روشهای لجستیک تجاری می تواند در مدیریت توزیع فیزیکی به کار برده شود. بدین منظور، نباید فراموش کنیم که صرفه جویی زیاد در هزینه توزیع ممکن است در بلندمدت سبب کاهش فروش و نارضایتی مشتریان شود. از سوی دیگر، فراهم کردن خدمات در سطح عالی ممکن است اقتصادی به نظر نرسد و سبب زیان سازمان گردد. ایجـــاد تعادل بین خدمات و هزینه ها مسئله ای است که مدیران سیستم توزیع فیزیکی پیوسته با آن روبرو هستند. دلیل اصلی توجه به آن به عنوان یک وظیفه بازاریابی تغییرات محیطی روزافزون است.
در گذشته نگهداری موجودیهای زیاد کالا و موادخام برای سازمانها امری متداول بود. امروزه بخش خصــوصی و صنایع علی رغم خط مشی های متفاوت و دیدگاههای مختلف، میزان موجودیهای خود را در حداقل ممکن نگاه می دارند. نگهداری بیش از حد موجودی، اتلاف سرمایه تلقی می شود زیرا درآمدی را برای شرکت ایجاد نمی کند.


منیع:.ntpi.ir

پخش مویرگی فروش مویرگی

مدیریت موجودی کالا
(قسمت دوم)

رابطه : تولید به موقع و مدیریت توزیع فیزیکی شرکتهایی که خواهان خدمات تولید به موقع از تامین کنندگان هستند اوقات کمی را روی مسائل ذخیره مواد و امور مربوط به آن صــرف می کنند و به طورکلی به خدمات عرضه کننده برای عدم وقفه در چرخه تولید متکی هستند. این سیستم توزیع به وسیله برخی از افراد شاغل در بخش تدارکات یعنی افراد پیگیری کننده فعال می شود. این افراد وظیفه دارند که پیشرفت سفارشات و محموله های ارسالی را نه تنها با عرضه کنندگان مستقیم چک کنند بلکه کل زنجیره عرضه را پوشش دهند. خطوط تولید به طور وسیعی خود را با اتوماسیون تطبیق داده اند و قدرت خرید زیاد شرکتها کنترل های غیرپولی را ایجاب می کند.  صرفه جوییهای وسیع مالی می تواند درنتیجه کاهش یا حذف هزینه های انبارداری ایجاد شود، درصورتی که روش تولید به موقع به وسیله عرضه کنندگان به کار گرفته شود.
اگر در این اندیشه باشیم که فرایند لجستیک صرفاً حمل و نقل را دربرمی گیرد، سخت در اشتباهیم. مدیریت توزیع فیزیکی در ارتباط با جریان کالاها از مرحله درخواست سفارش تا زمان تحویل به مشتری است. علاوه بر حمل و نقل، مدیریت توزیع فیزیکی مستلزم رابطه نزدیک با برنامه ریزی تولید، خرید و سفارش، کنترل مواد و انبارداری است. تمام این زمینه ها به منظور تعامل موثر با یکدیگر برای ایجاد سطح مناسب خدمات موردنیاز مشتری و هزینه های شرکت باید کنترل شود.

 

توزیع و پخش مویرگی-شرکت های پخش مدیریت فروش مویرگی، کانال های توزیع و پخش،CRM


تمام موارد فوق در ارتباط با یکدیگر باید با هزینه هایی قابل قبول، سطح مناسب خدمات موردنیاز مشتری را فراهم آورند.
آمیخته مدیریت توزیع فیزیکی: مفاهیم اصلی مدیریت توزیع فیزیکی یا آمیخته آن عبارتند از:
1 - پردازش سفارشات؛
2 - سطوح موجودی؛
3 - انبارداری؛
4 - حمل ونقل.
مدیریت توزیع فیزیکی در ارتباط با تضمین این مطلب است که تلاشهای فردی برای انجام وظیفه توزیع درحد مطلوب انجام می شود تا اهداف سازمان تحقق یابد. این امر روش سیستمی یا نگرش سیستمی در مدیریت توزیع نام دارد و ویژگی اصلی آن این است که تمامی عناصر فوق بایستی با یکدیگر ادغام شوند. به دلیل اینکه مدیریت توزیع فیزیکی دارای یک مبنـــای علمی تعریف شده است تلاش می کنیم که بعضی از روشهای تحلیلی که مدیریت در توسعه یک سیستم لجستیک کارآمد به کار می گیرد، را نشان دهیم. دو مطلب اصلی باید مدنظر قرار گیرد:

•موفقیت یک سیستم توزیع کارآمد، بر ادغام تلاشهــا متکی است. اهداف عمومی خدمات می تواند حاصل شود. گرچه ممکن است بعضی از موارد فردی و جزئی سیستم عمومی در حداکثر کارآیی انجام نشود. (دیدگاه سیستمی)؛
•فراهم کردن حداکثر خدمات در حداقل هزینه امکان پذیر نیست.
خدمات سطح بالای درخواست شده ازطرف مشتریان، هزینه های بالاتری را نیاز دارد.
ابتدا سطح خدمات موردنیاز مشتری تعیین می شود، سپس شرکت، شیوه های حداقل کردن هزینه ها را به کار می گیرد که تحت هیچ شرایطی نباید به کاهش سطوح خدماتی مشخص شده قبلی منجر شود. (تعادل هزینه و خدمات).

پخش مویرگی فروش مویرگی

رایند توزیع از زمانی آغاز می شود که تامین کننده سفارشی را از جانب مشتری دریافت می کند. مشتری از چگونگی سیستم توزیع تامین کننده و مشکلات آن آگاهی ندارد. درواقع برای او فقط کارآیی سیستم توزیع اهمیت دارد. به عبارت بهتر، دریافت کالا در زمان موردنظر، خواسته او است.
زمان انتظار (LEAD - TIME) دوره زمانی است که میان زمان سفارش و دریافت کالا وجود دارد. این زمان بسته به نوع کالا و سازمان می تواند متفاوت باشد. مشتریان زمانی که سفارش می دهند برپایه همان زمان توافقی برنامه تولید خود را شکل می دهند. آنها انتظار دارند که برآوردهای زمانی دقیق باشد و تأخیر در تحویل برای آنها غیرقابل تحمل است. 
پردازش سفارشات: پردازش سفارشات اولین گام از مراحل فرایند لجستیکی است. 
کارآیی این فرایند تاثیر مستقیم روی زمان انتظار دارد. سفــــارشات ازطریق بخش فروش دریافت می شود.
شرکتها معمولاً روشی یکنواخت و منظم برای تامین سفارشات ایجاد می کنند و همین روشهای منظم است که سبب می شود، تامین کنندگان به طور موفق سفارشات را انجام دهند.
معمولاً فیمابین خریدار و فروشنده برای عرضه مواد و تجهیزات توافق حاصل شده و زمانی که خریدار به چیزی نیاز دارد، بدون نیاز به عقد قرارداد، سفارشات خریدار توسط فروشنده برآورده می شود. اگر این حالت بین طرفین ایجاد شود آن را منبع یابی مشارکتی می نامند.
سیستم سفارش باید سریع و دقیق عمل کند. بخشهای دیگر سازمان باید مطلع شوند که درخواست سفارش واصل شده است و مشتری از زمان ارسال وتحویل دقیقاً مطلع شود. ضعف واحد فروش در امور دفتری و اداری یک مورد ناشناخته سوءتفاهم بین خریدار و فروشنده است. درهنگام بررسی تامین کنندگان، کارایی پردازش سفارشات عامل مهمی در ارزیابی آنها محسوب می شود. سیستم خدمات رایانه ای مناسب سبب می شود که برنامه سطوح موجودی و تحویل به طور اتوماتیک به روز شود و مدیریت بتواند به سرعت و دقت، دید صحیحی از وضعیت فروش به دست آورد. همان طور که دستورالعمل های طراحی شده برای کوتاه کردن سیکل سفارش اهمیت دارد، دقت در پردازش سفارشات نیز مهم است.

 

پخش مویرگی فروش مویرگی